Cursa nocturna i marxa popular que es desenvolupa de nit, normalment des de la piscina municipal de Vilafant. Hi ha dos recorreguts principals, un de 10 km (cronometrat) i un de 5 km pensats tant per a caminants com per a corredors.
Està organitzada pels joves del municipi, amb la implicació de l’Espai Jove i voluntaris locals en tot el procés (marcatge del trajecte, avituallaments, logística).
Es tracta d'un esdeveniment comunitari i festiu: A part de l’esport, la Nocturna es viu com una activitat de convivència i festa, que sol anar acompanyada de bany nocturn a la piscina, concerts, food-trucks i sortejos al final de la cursa.
La cursa és apta per a persones de totes les edats i nivells, incloent la possibilitat de participar amb mascotes i amb elements pensats per gaudir en família.
Sol celebrar-se cap a mitjans de juliol, dins del programa de la Festa del Carme de Vilafant, amb inscripcions obertes setmanes abans i sortida nocturna des de la zona de la piscina municipal.