L'Associació Pobles que cuiden impulsem un moviment comunitari que, abraçant el cicle natural de la vida, promou i facilita la cura i l'acompanyament com una pràctica essencial per la nostra convivència en les organitzacions, els pobles i les ciutats.
Hem desenvolupat el Model d'Acció Comunitària 'Pobles que cuiden', testat en el període 2020-2022 en el municipi d'Alella, i hem desenvolupat una metodologia per facilitar la rèplica del model en altres comunitats. Es tracta d'un model transversal i intergeneracional, fonamentat en el treball en xarxa d'institucions públiques, entitats i veïnes i veïns del territori.
Addicionalment, oferim un conjunt de recursos per persones i entitats, especialment:
-Facilitació de grups de dol, presencials i online.
-Teràpia individual de dol, presencial i online
-Taller 'Acompanyar persones que estimes en el final de la vida'
-Taller en 4 actes per un bon morir i un bon viure
-Taller de Planificació de Decisions Anticipades en Salut Mental
-Formació en pedagogia de la mort i el dol per personal docent i no docent de centres educatius
-Tallers d'expressió emocional davant la pèrdua per infants i adolescents
-Formació de persones voluntàries per l'acompanyament de persones que pateixen solitud no desitjada, en situació de cronicitat, final de vida o en dol